Közzétételi lista
Különös közzétételi lista
229/2012. (VIII.28) KormányrendeletKülönös közzétételi lista a nevelési-oktatási intézmények részére
1. A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége hozzárendelve a helyi tanterv tantárgyfelosztásához
2. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
3. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
4. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
5. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai, osztályozó vizsgák
6. Iskolai tanév helyi rendje
7. Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban a tanulók létszáma
8, Beiratkozás
9. Térítési és tandíjszabályzat
10. KAFFEE projekt (elektronikus ügyintézés segédlet és tájékoztató) és e-ügyintézés weboldal
11. A házirend (COVIDOS) melléklete
2. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
Az elmúlt 4 évben iskolánk az országos átlagnak megfelelően teljesített a mért kompetencia területeken évfolyamonként. Ezen adatok tükrözik, hogy az adott tanévben, az adott évfolyamokon milyen a tanulók összetétele. A 2020.februári adatok alapján iskolánk eredménye:
matematika 6. osztály: 1523 (országos 1495)
8. osztály:1570 (országosan 1624)
szövegértés 6. osztály: 1522 (országosan 1499)
8. osztály: 1592 ( országosan 1608)
3. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók:
2019/2020.
|
5
|
6
|
7
|
8
|
Összesen
|
Tanulók létszáma*
|
|
1
|
2
|
3
|
6
|
Ebből évfolyamismétlésre utasított*
|
|
|
|
|
0
|
Évismétlők
2019/2020.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
Összesen
|
Évfolyamismétlésre utasított*
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Továbbtanulások
Év
|
gimnázium
|
szakgimnázium
|
szakközépiskola
|
6. oszt.
|
8.oszt.
|
2019/2020.
|
9 fő
|
35 fő
|
4 fő
|
2 fő
|
2 fő
|
Veszélyeztetett: 30 tanuló
Hátrányos helyzetű: 15 tanuló
Halmozottan hátrányos helyzetű: 8 tanuló
4. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
Szakkörök 2019/2020-ban:
Tantárgy |
Pedagógus |
Informatika (1, felső) |
Martinák Péter |
Tánc (Mini) |
Lükő Dalma |
Tánc (Mini,Tini, junior) |
Baráth Péter |
Alkotó műhely (alsó) |
Csőry Alexandra |
Alkotó műhely |
Blaskovics Attila |
ISK labdarúgás |
Kis Róbert |
ISK röplabda |
Deményi Orsolya |
Újságíró tanonc szakkör |
Maródi Éva |
Angol (5,6,8) |
Balogh Judit |
Kézműves szakkör |
Sarokné Aczél Krisztina |
5. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
Elvei:
- - szerves egységet kell alkotnia az iskolai közös tanulási tevékenységgel
- - a teljesítményképes nyelvtudás kialakítását kell elősegítenie
- - az ismeretek tartós bevésését és önálló gyakorlati alkalmazását kell biztosítania
- - a tanórai munka kiegészítését, az ott szerzett jártasságok, készségek, képességek további fejlesztését kell szolgálnia
- - az egyéni gyakorláshoz minden esetben példát kell adnunk
- - ügyelni kell a szóbeli és írásbeli feladatok arányára
- - a leglényegesebb jelenségek gyakorlására kell, hogy késztesse a tanulókat (bővítse a szókincset)
- - mennyisége és nehézségi foka feleljen meg a tanulók életkori sajátosságainak, fejlettségi szintjének és teljesítőképességének – alkalmanként differenciált is lehet
- - a sikerélmény ösztönöz, növeli a teljesítőképességet, ezért fontos minden évfolyamon a házi feladatok tudatos, tervszerű tervezése (rendszeresen kapjanak)
- - szorgalmi feladatot, gyűjtőmunkát a tanuló önként is kérhet
Korlátai:
- A 132/1982. MM utasításhoz kapcsolódó szakmai irányelvekben korosztályonként maximált a tanulási idő. Az a célja, hogy az optimális terhelhetőségre hívja fel a házi feladatot kijelölő tanító, szaktanár figyelmét, s a gyerekeket a rendelkezésre álló idő hatékony kihasználására szoktassa. Így biztosítva, hogy maradjon idő játékra, pihenésre, a személyiség további gazdagítására.
- - Az 1. osztályban 30, a másodikban 45, a 3-4.-ben 60, az 5-6.-ban 90 a 7-8. osztályban pedig legfeljebb 120 perc fordítható összesen az egyéni felkészülésre.
- - Ha az említett idő a felkészüléshez nem elég, azt a következő szubjektív, illetve objektív okok magyarázhatják:- A tananyag elsajátításához és a továbbhaladáshoz szükséges mennyiségű írásbeli és szóbeli házi feladatot adhat a nevelő.
- - a tanulási idő megszervezése nem elég gazdaságos
- - a gyerekek többsége rossz módszerrel tanul
- - az optimálisnál több vagy nem kellően differenciált a házi feladat (általában vagy egy-egy tantárgyból)
- - a tanítási órán a gyerekek nem értették meg kellőképpen azt az anyagrészt, amelyhez - a házi feladat kapcsolódik.
Osztályozó vizsgák:
Tantárgy |
Írásbeli v. |
Szóbeli v. |
Gyakorlati v. |
Alsó tagozat |
Magyar nyelv |
+ |
+ |
|
Irodalom |
+ |
+ |
|
Idegen nyelv |
+ |
+ |
|
Matematika |
+ |
+ |
|
Etika/ Hit és erkölcstan |
+ |
+ |
|
Környezetismeret |
+ |
+ |
|
Ének - zene |
+ |
+ |
|
Vizuális kultúra |
+ |
+ |
|
Életvitel és gyakorlat |
+ |
+ |
|
Testnevelés és sport |
|
|
+ |
Felső tagozat |
Magyar nyelv |
+ |
+ |
|
Idegen nyelv |
+ |
+ |
|
Idegen nyelv |
+ |
+ |
|
Matematika |
+ |
+ |
|
Etika/ Hit és erkölcstan |
+ |
+ |
|
Történelem |
+ |
+ |
|
Természetismeret |
+ |
+ |
|
Fizika |
+ |
+ |
|
Kémia |
+ |
+ |
|
Biológia |
+ |
+ |
|
Földrajz |
+ |
+ |
|
Ének-zene |
+ |
+ |
|
Tánc és dráma |
|
+ |
|
Vizuális kultúra |
|
|
|
Informatika |
+ |
+ |
+ |
Technika, életvitel és gyakorlat |
|
|
+ |
Testnevelés és sport |
|
|
+ |
Gyermektánc |
|
|
+ |
Társastánc |
|
|
+ |
Viselkedéskultúra |
+ |
|
|
Társastánctörténet |
+ |
|
|
Társastánc gimnasztika |
|
|
+ |
Történelmi társastánc |
|
|
+ |
Vizuális alapozó gyakorlat |
|
|
+ |
Vizuális alkotógyakorlat |
|
|
+ |
Grafika és festészet alapjai |
|
|
+ |
Grafika és festészet műhelygyakorlat |
|
|
+ |
A 6.2020/2021. tanév rendje
Kezdő napja: 2020. szeptember 1.
Záró napja: 2021. június 15.
Tanítási napok száma: 179 nap
Szorgalmi időszak:
2020. szeptember 1. (első tanítási nap - kedd)
2021. június 15.
1. félév: 2020. szeptember 1 - 2021. január 22.
A félévi értesítő kiosztásának időpontja: 2021. január 29.
2. félév: 2021. január 25 - 2021. június 15.
Tanítási szünetek:
Őszi szünet: 2020. október 23 – november 1.
utolsó tanítási nap: október 22. (csütörtök)
első tanítási nap: november 2. (hétfő)
Téli szünet: 2020. december 19. – 2021. január 3.
utolsó tanítási nap: 2020. december 18. (péntek)
első tanítási nap: 2021. január 4. (hétfő)
Tavaszi szünet: 2021. április 01-április 06.
utolsó tanítási nap: 2021. március 31. (szerda)
első tanítási nap: 2021. április 07. (szerda)
7. Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban a tanulók létszáma az aktuális tanévben
Osztályok száma: 16 osztályLétszámadatok osztályokra bontva:
1. évfolyam |
a osztály |
22 fő |
b osztály |
24 fő |
2. évfolyam |
a osztály |
23 fő |
b osztály |
26 fő |
3. évfolyam |
a osztály |
20 fő |
b osztály |
21 fő |
4. évfolyam |
a osztály |
19 fő |
b osztály |
24 fő |
5. évfolyam |
a osztály |
22 fő |
b osztály |
24 fő |
6. évfolyam |
a osztály |
19 fő |
b osztály |
21 fő |
7. évfolyam |
a osztály |
18 fő |
b osztály |
18 fő |
8. évfolyam |
a osztály |
24 fő |
b osztály |
22 fő |
Napközis csoportok száma: 7 csoport
1. csoport |
19 fő |
2. csoport |
21 fő |
3. csoport |
30 fő |
4. csoport |
30 fő |
5. csoport |
30 fő |
6. csoport |
27 fő |
7. csoport |
19 fő |
Beiratkozás